Een goede voorbereiding is het halve werk! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu Een goede voorbereiding is het halve werk! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu

Een goede voorbereiding is het halve werk!

Door: De leiding

Blijf op de hoogte en volg Julianahorde & Bestevaerhorde

01 Juli 2017 | Nederland, Katwijk-Midden

Hoi allemaal!

Welkom op de site waar je kunt lezen wat we allemaal meemaken op zomerkamp. Over een week gaan er 36 welpen en 16 leidingsleden met de trein naar Putten. Daar gaan we een fantastische week beleven, dat is zeker!

O wat gaat de tijd toch snel! Het schooljaar is bijna voorbij en over een paar dagen is het zomervakantie…en dus ook zomerkamp! De leiding heeft veel dingen al gedaan…zo is alles al ingepakt en klaargezet om mee te nemen. We zetten alles op karren zodat we het vrijdag in één keer in de vrachtwagen kunnen rijden. Later die avond gaan we alle spullen van jullie in de vrachtwagen rijden zodat de vrachtwagen zaterdagochtend op tijd kan vertrekken richting Putten!
Zijn jullie ook al begonnen met je tas in te pakken?!

Over goede voorbereidingen gesproken…wat gaan we dit kamp allemaal doen? Alvast een paar belangrijke dingen op een rijtje, zodat je niet voor verrassingen komt te staan :)

1. Iedereen op kamp krijgt een kleur en een nummer, die moet je goed onthouden! Er zijn 4 kleuren (geel, groen, rood en blauw), dat zijn de corvee groepen. Ja, je zal een beetje moeten helpen volgende week! Afwassen, tafels dekken, terrein opruimen…dat soort dingen. Gelukkig ben je met je hele groep en met z’n allen is het zo gepiept!
Je nummer moet je ook goed onthouden, iedereen heeft een eigen nummer. Als we in het bos lopen kan de leiding dan makkelijk bijhouden of iedereen er is. De leiding zegt: “We gaan nummeren, ik hoor nummer 1”. De welp die nummer 1 heeft roept dan heel hard ‘EEN!’. Daarna roept de welp met nummer 2 heel hard ‘TWEE’. En zo gaat het door tot we alle nummers gehad hebben, dan weten we dat iedereen er is. De nummers gaan op alfabet, dus begint jou naam met een B dan ben je nummer 1 of 2. Nummers 18, 19 en 20 beginnen alle drie met een M en de nummer 36 begint met een Y.

2. Tijdens het kamp doen we veel spellen met elkaar, minstens 2 grote spellen per dag! Natuurlijk eten we ook met z’n allen op kamp, dat doen we in een grote tent aan tafels, maar wat doen we nog meer op zo’n dag? We hebben altijd 1 uurtje rust, lekker chillen op je bedje en bijkomen van de ochtend/middag. Verder maken we soms een avontuur mee…maar alle tijd die we over hebben kunnen we lekker vrij spelen! DDT noemen we dat, dat betekent Donald Duck Tijd…lekker zelf weten wat je doet net zoals Donald dat altijd doet. Als je een boekje wil lezen, mag! Als je een hut wil bouwen, mag! Als je wil voetballen, mag! Gewoon lekker met vrienden ravotten…wat is er leuker dan dat!

3. En tsjah, van al dat spelen wordt je moe! We gaan meestal wel op tijd naar bed hoor papa’s en mama’s…maar soms moeten we gewoon even in het donkere bos een spel doen…en dan wordt het toch wel laat…oeps! Daarom doen we elke dag een uurtje rust, dan heb je genoeg energie voor de hele week. Als we gaan slapen, met z’n paren in een slaapzaal, dan is het stil in de zaal. Iedereen wordt tegelijkertijd wakker gemaakt door de leiding. Daarna ga je eerst aankleden, wassen, naar de WC en opfrissen. Als je daarna je bed netjes hebt gelegd en je spullen hebt opgeruimd dan kun je naar buiten om te spelen en voor het ontbijt. De eerste nacht/dag is altijd even wennen, maar na één dag weet je niet beter!

Goed, tot zo ver wat je echt even moest weten over zomerkamp. De rest hoor je vanzelf wel…of misschien dat iemand die al vaker mee op kamp is geweest nog iets hieronder neerzet?

En als je nu al kan raden welk nummer je bent krijg je tijdens kamp een verrassing! Laat van je horen hieronder :)

Nog maar 7 nachtjes slapen!!!

  • 01 Juli 2017 - 09:19

    Corné Bol:

    ik denk dat ik nummer 2 ben.
    En heb heel veel zin in kamp!!!
    Gr Corné1

  • 02 Juli 2017 - 11:07

    Thom :

    Ik heb er heel veel zin in en denk dat ik nummer 34 ben

  • 02 Juli 2017 - 21:26

    Robin Whittaker:

    Ook ik heb heel veel zin in het kamp! ik denk dat ik nummer 27 ben.

  • 02 Juli 2017 - 22:22

    Jennifer:

    Ik vind het leuk dat ik weer mee mag lezen met jullie avonturen daar in Putten. Ieder jaar blijft het toch stiekem een beetje kriebelen...
    In het bos van Putten zijn tijdens eerdere kampen vreemde dingen gebeurd, ik hoop maar dat jullie nu eens een echt relax kamp zullen hebben.

    Veel plezier allemaal, en voor de leiding en kookstaf: veel succes met de laatste voorbereidingen.

    Groetjes Jennifer

  • 04 Juli 2017 - 15:46

    Mike Brandsma:

    Ik denk dat ik nummer 19 ben en heb heel veel zin in kamp
    Maar vindt het ook wel spannend het is mijn eerste keer.

  • 04 Juli 2017 - 18:09

    Flaps:

    Jaaaa!! Ik heb er ook zin in!

    Ook kan ik zeggen dat jullie allemaal heel erg in de buurt zitten; jullie zitten er allemaal 1 of 2 naast!

    Tot Vrijdag

  • 04 Juli 2017 - 18:23

    Jens :

    Ik denk dat ik nr 15 ben. Ik heb al heeeeeeeeel veeel zin in kamp!

  • 04 Juli 2017 - 19:15

    Jan:

    Ik denk dat ik nummer 12 ben. Heb er dit jaar weer supper veel zin in

  • 07 Juli 2017 - 12:34

    Troy:

    Ik ga voor het eerst mee. Dat vind ik best spannend maar heb er heel veel zin in!! Ik denk dat ik nummer 34 ben.

  • 07 Juli 2017 - 20:07

    Kristian :

    Ik denk dat ik nummer 16 ben. En ik heb heeeeeeeeeeel veel zin in kamp!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julianahorde & Bestevaerhorde

De belevenissen van de welpen van de Katwijkse Zeeverkenners op zomerkamp

Actief sinds 29 Mei 2011
Verslag gelezen: 739
Totaal aantal bezoekers 71005

Voorgaande reizen:

14 Juli 2018 - 21 Juli 2018

Zomerkamp 2018 - Driebergen

08 Juli 2017 - 15 Juli 2017

Zomerkamp - Putten 2017

Landen bezocht: