Maandag - was en winkeldag! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu Maandag - was en winkeldag! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu

Maandag - was en winkeldag!

Door: De leiding

Blijf op de hoogte en volg Julianahorde & Bestevaerhorde

10 Juli 2017 | Nederland, Katwijk-Midden

Weer een geslaagde dag!

Het weer?
De voorspellingen hebben niet altijd gelijk, vandaar even een weerbericht van ground zero…
Lekker…gewoon lekker! Niet te warm, niet te koud…we mogen niet klagen! Oké, aan het eind van de avond tijdens ons avondspel was er een buitje (die nu nog steeds bezig is en langzaam in een onweersbui veranderd) maar we hebben er weinig last van gehad en liggen ’s nachts in bed tijdens het hoogtepunt van de buien :)

Welke spellen gespeeld?
Levend Boonanza – Bonenkaartjes verzamelen en verkopen om zoveel geld te verdienen en met dat geld vervolgens ‘wapens’ kopen voor een spannend spelletje bonenstratego.
Het Frankensteinspiel – Sluipen door een donker bos zonder betrapt te worden… spannend!

Winkelen!!!!!!!!
Het is weer maandag en dat betekent: winkelen! Gewapend met 7 euro zijn we in kleine groepjes de winkels van Putten in gegaan. De ene welp maakt al zijn geld op in de Zeeman en de ander spaart alles op tot we aankomen in DE speelgoedwinkel Bart Smit/Intertoys. Er waren wel wat regels.. zo mochten ze alleen iets kopen waar ze op kamp al mee zouden kunnen spelen (dus geen spaar plaatjes, kleine lego poppetjes e.d.) en moest het ook echt helemaal voor hen zijn en niet voor de thuisblijvers! (hoe lief dat ook is..) Gelukkig wisten deze welpen wel raad met hun geld en konden we allemaal weer tevreden naar het clubhuis terug om het nieuwe speelgoed uit te proberen.

Wat hebben we verder allemaal beleefd?
Als we terugkomen vanuit het dorp zien we dat Roberto ons op staat te wachten. Hij vraagt ons hoe het verblijf ons afgaat en of we het een beetje naar ons zin hebben. We beginnen te vertellen dat we het toch wel het een en ander hebben mee gemaakt. Over de koffer vertellen we, zoals gister afgesproken, natuurlijk niks. Roberto lijkt te schrikken en beloofd ons de wijkagent te bellen en hem te vragen of hij wat meer wil controleren in ons gebied. Zo, dat is wel fijn, dan voelen wij ons misschien wat veiliger hier. Terwijl we afscheid nemen, drukt Roberto ons op het hart dat we hem de volgende keer als er iets gebeurt, gewoon moeten bellen. We zullen het onthouden..
Tijdens een avondwandeling door de bossen worden we plots opgewacht door een drietal mensen. Ze vragen ons te gaan zitten en goed te luisteren. Ze vertellen ons dat ze van de maffia zijn onder leiding van hun baas Al Cappuccino (ze wijzen naar een onherkenbare schim in de verte) Al Cappuccino is de baas over de bossen en Putten. Ze lachen geniepig en vertellen ons dat ze een koffer kwijt zijn en ze denken dat wij hem hebben! Hier schrokken we wel even van, wat doen we nu? Zoals afgesproken vertellen we hen dat we helemaal niets weten vaan een koffertje. We zijn hier gewoon een weekje op kamp en spelen leuke spellen in het bos. Waarom zouden wij dat koffertje moeten hebben? De maffia zegt dat ze iets groens in de bosjes zagen zaterdagavond wat verdacht veel op onze welpen leek. Wij blijven ondertussen ontkennen maar ze trappen er niet in. Één van de mannen komt gevaarlijk dichtbij en sist dat we voor ons eigen bestwil de koffer morgen terug moeten brengen. Doen we dit niet, zal hij ons stuk voor stuk in het water gooien, vastgebonden aan een stuk beton. Het stel lacht gevaarlijk en vertrekt, ons vol in angst achterlatend. We wisten niet hoe snel we terug moesten naar het clubhuis en bij het kampvuur praten we wat na. Pfff waarom zijn we ook zo stom geweest om die koffer mee te nemen.. De politie kunnen we ook niet bellen want wij hebben het koffertje immers ‘gestolen’. We besluiten Roberto te bellen maar als hij niet opneemt moeten we wachten tot morgenochtend.
We komen nog even tot rust bij een knisperend kampvuurtje en ga daarna snel ons veilige bedje in.

Tot morgen allemaal!

• 11 Juli 2017 - 07:44

Anouschka Moeder Van Thijs :

Zo wat spannend allemaal !!

• 11 Juli 2017 - 11:53

Mascha - Moeder Van Thijs K :

Dat klinkt wel als een super gaaf avontuur !

• 11 Juli 2017 - 12:18

Petra Moeder Van Dennis:

Is wel heel erg spannend,en fijn dat we op de hoogte worden gehouden van alle belevenissen

• 11 Juli 2017 - 21:08

Ruben Heemskerk :

Niet wezen winkelen met de goudstaven?
    Of lekker uit eten? Scheelt de koks weer koken en de jongens corvee!

Benieuwd hoecdig verhaal af gaat lopen.

• 11 Juli 2017 - 22:47

Elma, Moeder Van Rune:

Wat maken jullie toch spannende dingen mee!
    Leiding: beschermen jullie de kinderen wel tegen al die ongure figuren?!

• 12 Juli 2017 - 13:07

Carla, Moeder Van Ramon:

Jasses, wat is het toch weer spannend! De maffia; ieks! Kijken jullie aub heel goed uit? Aan die politieagent hebben jullie tenslotte ook al niks en eigenlijk aan die Roberto ook niet, want die neemt immers zijn telefoon niet op wanneer het nodig is.

Ik had trouwens de gezichten van die Puttenaren graag gezien tijdens de groene mannetjes invasie in de winkels...