Extreem natte woensdag! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu Extreem natte woensdag! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu

Extreem natte woensdag!

Door: De leiding

Blijf op de hoogte en volg Julianahorde & Bestevaerhorde

12 Juli 2017 | Nederland, Katwijk-Midden

Het weer?
De voorspellingen hebben niet altijd gelijk, vandaar even een weerbericht van ground zero…
Weten jullie nog wat het weer van gisteren was? Vandaag was het veeeeeel natter! Maar dat maakte niet uit, want we gingen lekker zwemmen! En toen we het zwembad uitkwamen was het helemaal droog, dus we hebben weer geluk gehad!

Welke spellen gespeeld?
In het zwembad (van 11 tot 16) zijn er heel veel spelletjes gespeeld…voornamelijk bommetjes maken van de duikplank.
Levend Cluedo – In het bos liepen allerlei figuren rond uit een dorpje in de buurt en al die figuren wisten iets over een misdrijf die gepleegd is…maar welk groepje welpen weet het snelst de hele waarheid?

Wat hebben we allemaal beleefd?
’s ochtends komt de politieagent langs. Hij had gehoord wat er gebeurd was met Roberto en voelt zich een beetje rot over zijn gedrag laatst. Roberto bracht ook altijd lekker eten langs…dus Giovanni vindt hem ook wel een aardige vent. Hij wil ons helpen om Roberto te bevrijden zodat hij weer lekker kan genieten van het eten…uhm, en omdat dat rechtvaardig is natuurlijk! Giovanni gaat zijn best doen om zo goed mogelijk onderzoek te doen naar de ontvoering. Hij stelt ons nog een aantal vragen en wij antwoorden zo goed als we kunnen…maar over die koffer vertellen we nog niet, straks zijn we medeplichtig en is Giovanni eigenlijk wel te vertrouwen?! Hij is toch omgekocht door de maffia ofzo?

’s Middag komen we de oudjes tegen. Ze hebben gehoord van onze problemen en ze moeten ons wat vertellen. Ze zijn namelijk oud FBI agenten en werken al een tijdje hier om onderzoek te doen naar de maffia. Ze hadden laats een wat ongelukkig moment gehad bij een deal in het bos. Ze hadden een deal op poten gezet met de maffia en een paar andere agenten. Iedereen stond klaar maar toen ging het een beetje mis. De twee oudjes zaten in de bosjes de deal te overzien maar ze worden wat ouder dus een van de twee liet per ongelijk zijn geweer afgaan met alle gevolgen van dien. Iedereen rende weg. Onze agenten hadden nog net op tijd onze koffer mee weten te nemen maar de koffer van de maffia bleef achter. Aha, nu wordt alles duidelijk voor ons! We vertellen dat wij bij die deal waren, ook verstopt in de bosjes, en dat Rikki een koffer had meegenomen. De twee schrikken en zeggen dat het niet de bedoeling was dat wij die koffer zouden meenemen en daardoor de maffia achter ons aan kwam. Natuurlijk zullen ze ons helpen. Ze komen vanavond terug, dan gaan we kijken waar de maffia uithangt en kijken hoe we ze kunnen pakken en Roberto bevrijden!

’s Avonds komen de oudjes naar ons toe. Ze vertellen dat ze een idee hebben waar de maffia zich schuilhoud. We sluipen naar de plek toe maar we vinden niemand. We kijken nog wat rond en opeens zien we een soort hutje. Als we in het hutje kijken zien we een berg spullen en wat papieren. In de papieren staat dat morgenavond een belangrijke bespreking plaats vindt met alle leden van de Maffia. Verder zijn alle papieren ondertekent door een naam die ons heel bekent voorkomt namelijk Roberto Risotto! Op dat moment horen we een paar mensen aankomen. We rennen snel het hutje uit en gaan verder op in de bosjes zitten. We zien dat het Roberto en Paulina zijn…huh?! Ze zeggen tegen elkaar dat de actie van gisteren goed gelukt is en dat die welpen nu vast en zeker Roberto komen bevrijden. Daardoor krijgt Roberto veel vertrouwen van de welpen en dan zullen ze vast en zeker die koffer geven. Ze gaan het hutje in, pakken wat spullen en vertrekken weer.

Dus Roberto is de maffiabaas?! We weten genoeg, wat een figuur is dat zeg! De FBI oudjes vertellen dat zij ze morgen gaan pakken. De oudjes zullen ook de politieagent inlichten om mee te komen. Tot die tijd mogen we het met niemand over dit hele verhaal hebben. Niet iedereen is te vertrouwen. De FBI oudjes maken nog wat foto’s en verzamelen nog wat bewijsmateriaal en wij gaan gauw terug naar het clubhuis. Morgen zullen we wel weer wat horen van de FBI oudjes.

Tot morgen allemaal!

• 13 Juli 2017 - 20:22

Carla, Moeder Van Ramon:

Goede timing om met dat shit weer naar het zwembad te gaan. Natter dan nat kan immers niet en wie vindt een paar uurtjes zwembad nu niet leuk?

Jasses, mijn voorgevoel was zo te lezen juist over Roberto. Wat een engerd! Gelukkig zijn alle welpen en leidingsleden slim genoeg om zich niet te laten pakken. Blijf op jullie hoede he?!

Ik ben benieuwd wat die FBI-oudjes allemaal te melden hebben aan jullie....

• 13 Juli 2017 - 22:25

Elma, Moeder Van Rune:

Jeetje, ik voel dat er snel een ontknoping komt. En wel een nog veiliger gevoel dat er ook oud FBI leden rondlopen in jullie bossen....succes jongens