We zijn er! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: De leiding

Blijf op de hoogte en volg Julianahorde & Bestevaerhorde

08 Juli 2017 | Nederland, Katwijk-Midden

Hoi allemaal!

Wegens technische problemen is het ons niet gelukt om gisteren en vanochtend het volgende bericht te plaatsen...dus bij deze! Wel kunnen we melden dat alles goed gegaan is en iedereen het naar zijn zin heeft, geen uitzonderingen!

De welpen van de Katwijkse Zeeverkenners hebben de grote overtocht naar de bossen van Putten gehaald! Het was een lange rit met treinen en een bus…en we hebben het de overige reizigers niet makkelijk gemaakt (sorry mensen, we waren enthousiast). Maar we zijn er!

De reis is helemaal goed verlopen, we zijn dus niemand verloren en hadden geen vertraging. Uitgestapt bij de bushalte was het nog maar een paar stappen lopen en opeens stond daar…omringd door een mooi bos…ons thuis voor de komende 7 dagen! Daarna snel onze bedjes neergelegd en opgemaakt want we wilden natuurlijk zo snel mogelijk het bos in! En wat hebben we vandaag verder allemaal beleefd?

Het weer?
De voorspellingen hebben niet altijd gelijk, vandaar even een weerbericht van ground zero…
Vandaag was het een beetje bewolkt maar tussendoor ook veel zon en een lekker temperatuurtje.
Geen druppeltje regen dus wij zijn blij!

Welke spellen gespeeld?
Wie ben ik? – Door de juiste vragen te stellen, kom je er hopelijk snel achter wie of wat je bent!
Get the picture – Foto’s verzamelen in een bos en daarna puzzelen met de letters op de achterkant. Het was ‘scouttastisch!’
Yellenspel – Soort dierengeluidenspel maar dan met liedjes! De juiste liedjes bij elkaar zetten bleek best een klus.

Wat hebben we allemaal beleefd?
We komen aan op het terrein en nadat we alle spullen hebben opgeruimd, worden we welkom geheten door de eigenaar van het clubhuis. Hij stelt zich netjes voor als Roberto Risotto en verwelkomt ons in Putten. Hij vertelt dat we een in een mooie, rustige omgeving zitten en vraagt aan ons wat we deze week gaan doen. Voordat hij weggaat, wenst hij ons een fijne week en voor noodgevallen laat hij zijn telefoonnummer achter. Wat een aardige vent!
Na een leuk avondspel zien we in het bos een paar vage figuren staan. Ze zien er nogal belangrijk uit met hun nette pakken en hoedjes. We zijn behoorlijk nieuwsgierig en besluiten er naar toe te lopen. Dichterbij gekomen zien we de figuren in twee groepen staan, ze zijn verwikkeld in een luide discussie en lijken behoorlijk agressief. We schrikken een beetje en besluiten ons te verstoppen in de bosjes. We horen de figuren praten over een deal en ‘gelijk oversteken’. Beide groepen hebben een koffer in hun hand en lopen langzaam naar elkaar toe. Als ze elkaar proberen het koffertje te geven, gaat het mis. We horen schoten uit de bosjes en beide groepen zetten het op een lopen. We schrikken ons natuurlijk ook een hoedje en rennen zo snel we kunnen terug naar het clubhuis. Terwijl we veilig bij zitten te komen bij een kampvuurtje komt Rikki Tikki Tavi aangelopen met een koffertje in zijn hand. Hoe komt hij daar nou aan!? Onze stoere RTT vertelt dat hij zag dat de mannen in pak in alle haast een koffertje hebben laten staan en hij besloot het te pakken en mee te nemen.
We willen dat koffertje heel graag open maken maar ja, je gaat toch niet zomaar de koffer of tas van iemand anders open maken?! We besluiten het koffertje wel even in ons bezit te houden tot we die mannen tegenkomen of tot er iemand naar komt vragen. De echte eigenaar zal er vast naar komen zoeken toch? Dan kunnen we het koffertje gewoon geven aan ze. Tot die tijd doen we alsof onze neus bloedt. We vragen ons toch wel af wat die deal was.. waren het criminelen? Het had net zo goed een deal kunnen zijn tussen zakenlui, toch? We moeten er maar niet te veel over nadenken….

En nu? Nu liggen de jongens lekker op bed…dromend over vreemde figuren en koffertjes misschien?! Ondertussen lopen er vreemde figuren rond in deze bossen, we hopen dat we nog wel gewoon een goed kamp hebben!

Tot morgen allemaal!

• 09 Juli 2017 - 21:09

Marloes, Mama Thom:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, niemand 'verloren' zijn en dat het weer zo mee valt!
    Ben heel benieuwd of het koffertje nog wordt opgehaald....klinkt wel spannend allemaal hoor....misschien had Rikki Tikki Tavi het beter kunnen laten liggen ;-)

• 09 Juli 2017 - 21:12

Mama Raffael :

Fijn dat alles goed is verlopen en Oh wat spannend weer. Ben benieuwd naar morgen. Lekker slapen allemaal en kan niet wachten tot morgen.

• 09 Juli 2017 - 21:40

Gerben, Papa Julia :

Leuk om het verslag te lezen. Spannend thema.

Veel plezier

• 09 Juli 2017 - 21:43

Gerben (papa Julian):

Oeps te snel...papa van Julian moet dit natuurlijk zijn

• 09 Juli 2017 - 21:56

Gijs, Anita En Lars (ouders En Broertje Van Jens):

Wouw wat klinkt het allemaal leuk!
    Wat een lange reis hebben jullie gehad. Gelukkig is alles goed gegaan.

Heel veel plezier nog. Wij hopen niet dat jullie nog veel vreemde mannen tegen komen in het bos! Doe maar voorzichtig daar.

• 09 Juli 2017 - 22:09

Saskia, Moeder Van Just:

Wat een spannende gebeurtenissen! En dat al op de eerste dag! Dat belooft wat voor de rest van de week. Veel plezier allemaal!

• 09 Juli 2017 - 22:27

Anouschka ,moeder Van Thijs :

Wat leuk om te lezen benieuwd hoe het verder gaat !!!
    Veel plezier allemaal !!

• 09 Juli 2017 - 22:50

Mama Van Troy:

Met spanning gewacht op jullie eerste verslag

• 10 Juli 2017 - 07:58

Angela Mama Van Sem :

Fijn dat alles goed is verlopen. Maar wat spannend!!
    Mannen met koffertjes.. in nette pakken... mmm verdacht!!

• 10 Juli 2017 - 17:53

Anneke, Oma Van Ruben Heemskerk:

Gelukkig dat niemand de trein gemist heeft en jullie allemaal in Putten zijn aangekomen.
    Dat koffertje dat Rikki Tikki Tavi heeft meegenomen, moet hij maar weer gauw terug zetten. Het bevalt me helemaal niet, die mannen in hun nette kleding hebben niets in dat bos te zoeken. Passen jullie alsjeblieft goed op.

• 11 Juli 2017 - 11:20

Carla, Moeder Van Ramon:

Wat super fijn dat jullie allemaal goed aangekomen zijn. Blijft toch altijd spannend, zo'n treinreis met zoveel groene mannekes.... Op de eerste dag al een stel vage figuren in het bos; dat betekent meestal een mega groot avontuur! En dan dat mysterieuze koffertje dat Rikki Tikki Tavi mee heeft genomen... Ik krijg er allemaal maar de kriebeltjes van. Kijken jullie heel goed uit?!

• 13 Juli 2017 - 15:04

Jana Oma Van Tim Plas:

hallo Tim vdplas je ben gelukkig goed aangekomen bedankt voor je kaart het is heel spannend daar maar heel leuk de groetjes van opa &oma veel plezier daag

• 17 Juli 2017 - 11:12

Opa En Angelique Weizenbach:

Ha Thijs, wat een week vol avonturen. Het zit er weer op. Het zal een hele belevenis geweest zijn.