Donderdag - niks te klagen! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu Donderdag - niks te klagen! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu

Donderdag - niks te klagen!

Door: De leiding

Blijf op de hoogte en volg Julianahorde & Bestevaerhorde

13 Juli 2017 | Nederland, Katwijk-Midden

Het weer?
De voorspellingen hebben niet altijd gelijk, vandaar even een weerbericht van ground zero…

Welke spellen gespeeld?
Ticket to Ride - Op een kaart van Amerika moesten de welpen zo veel mogelijk pizza’s bezorgen binnen een bepaalde tijd. Dit allemaal onder het genot van een Italiaans muziekje!
Het volkerenspel – waarbij de welpen worden verdeeld onder verschillende volkeren, die elk proberen om 3 magische brouwsels te maken…dat vraagt om een hoop speciale ingrediënten!

Wat hebben we allemaal beleefd?
’s Ochtends komt de maffia ons uit bed halen en ze eisen hun koffer. Ze trekken alles overhoop maar ze vinden niks en zeggen dat ze het vanavond willen hebben en anders zwemles met betonschoenen! Gelukkig hebben wij niks gezegd en hebben zij de koffer niet gevonden…die geheime vent liep er ook bij…maar die zei niks. We zijn er wel erg van geschrokken :o

’s middags komen de FBI agenten en de politieagent naar ons toe om hun plan te vertellen. Na heftig discussiëren is dit het plan: We gaan in een paar kleine groepjes naar de maffia toe en omsingelen ze. Als dan het codewoord wordt gegeven vallen we aan. Verder zorgen wij als welpen ervoor dat de koffer tevoorschijn komt want die moet uiteindelijk wel bij de politie worden afgegeven. Ook zullen de oudjes hun koffer meenemen want daar zit nog wat speciaals in volgens hen. Iedereen vindt dit een goed plan, maar het moet eerst wel wat donkerder worden zodat we moeilijker te zien zijn voor de maffia. De oudjes komen ons na het avondeten ophalen als het donker genoeg is.
Oja, terloops verteld Giovanni nog even hoe het zit met die donuts die hij krijgt van Roberto en de maffia. Giovanni geeft toe dat hij in het verleden (er volgt en lang verhaal) is omgekocht, maar nu weer op het rechte pad zit!

’s Avonds worden we opgehaald door de FBI en Giovanni en gaan naar de plek toe waar de maffia bijeenkomt. Zachtjes omsingelen we ze en wachten op het teken dat we hebben afgesproken. Als het teken wordt gegeven vallen we aan en pakken we ze. Vervolgens brengen we iedereen naar de kampvuurkuil. De oudjes pakken de andere koffer tevoorschijn. Snel openen ze de koffer en halen er een soort bom uit. De oudjes vertellen dat dit een speciale bom is waar een stofje in zit dat de maffia weer goed maakt. Het was eerst de bedoeling dat de maffia het bij de deal zou krijgen en op die manier aan ze kon toe dienen, maar op deze manier kan het ook. Dit gebruiken ze op de maffia zodat ze weer goed worden: ze steken de bom aan en er komt een berg rook uit waar we niet eens doorheen kunnen kijken…als de rook is opgetrokken zien we de maffia op de grond liggen en na een paar tellen komen ze bij, helemaal verdwaasd. Ze vragen waar ze zijn en het blijkt dat er echt iets gebeurd is in het hoofd van die maffiosi. De maffia biedt hun excuses aan voor alle overlast die ze hebben veroorzaakt en ze zullen voortaan ervoor zorgen dat alles veilig blijft hier in de omgeving. Eind goed al goed. Of toch niet? Roberto bedenkt zich net dat er een back-up plan was voor het geval er iets mis zou gaan. Er ligt een tijdbom verstopt in de omgeving en die gaat zo af (die hadden ze vanochtend al verstopt namelijk). Hij weet alleen niet goed meer waar die ook alweer lag. Met de hele groep gaan we als een gek opzoek naar de bom en al snel vinden we hem. Roberto maakt de bom snel onschadelijk. ‘Pff, sorry nog daarvoor’ zegt hij. We vragen of er nog meer "Back-up plannen" zijn maar dat zijn er gelukkig niet. Nu dat uit de weg is kunnen we met een opgelucht gevoel uit elkaar…eind goed al goed!

Tot morgen allemaal!

• 14 Juli 2017 - 07:07

PAPPA DENNIS:

Zo zeg, het gaat aardig naar een maffia oorlog toe.
    Maar goed dat het eind goed al goed is af gelopen.
    Pfffffffffffffffffffffffff spannend avontuur daar in Putten.