Emotionele Dinsdag - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu Emotionele Dinsdag - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu

Emotionele Dinsdag

Blijf op de hoogte en volg Julianahorde & Bestevaerhorde

17 Juli 2018 | Nederland, Driebergen-Rijsenburg

Als we na een rustige nacht weer aan het ontbijt zitten, komt onze kok Kaa terug van zijn hardlooprondje. Hij loopt met de magiër die er nog zwakker uitziet dan de laatste keer dat we hem zagen. Bezorgd vragen wij hoe het met hem gaat, maar hij blijft maar vragen waar de schatzoekers zijn. Hij ziet er duidelijk een beetje gefrustreerd uit als het over die gasten gaat. Wij vertellen dat we niet weten waar die gasten uithangen en dat we dat ook niet perse hoeven te weten. De magiër lijkt een beetje boos te worden, maar verliest daarna alle puf. Hij zucht en vertrekt daarna met een broodje pindakaas in zijn hand. Na het eten gaan we snel door naar het bos, omdat de leiding daar een heuse stormbaan in elkaar heeft gezet!
Na de stormbaan was het tijd voor de creatievelingen onder ons om prachtige kunstwerken te maken en aansluitend een heerlijke tosti lunch! Toen er een welp 5 rondjes om de eet tent begon te rennen begrepen we wel dat de kinderen nog niet klaar waren voor de rust. Snel werden alle spullen gepakt om nog leuk het havenspel te gaan spelen, daarna zouden de welpen wel toe zijn aan wat rust.
Als we bijna onze bedjes uit mogen komen, horen we veel gerommel buiten. Met moeite houd de leiding de welpen binnen en gaat er één iemand kijken. Die komt een beetje geschokt terug en loopt daarna met iedereen naar de eettent. Hier aangekomen zien we dat de hele eettent overhoop is gehaald. Als we alles weer recht hebben gezet (misschien nog wel mooier dan eerst) drinken we nog even wat limo. Terwijl we limo eten zien we door de bosjes de schatzoekers. Heel stilletjes luisteren wij ze stiekem af. Ze hebben het erover dat ze voor de magiër werken, maar dat hij ongeduldig wordt dus dat ze snel verder moeten komen met hun opdracht. Als ze ons daarna zien ondervragen we ze over gisterenavond. Voor ons was het namelijk wel een beetje een probleem! Die tempeliers waren nou niet echt lieverdjes. Ze vertellen ons dat we naar het clubhuis moeten gaan en dat ze ons daar alles zullen uitleggen. Eenmaal aangekomen vertellen ze het volgende: “Er is een zesdelige schat hier begraven die een geheime kracht bevat. Om de geheime kracht te beschermen is er een groep mensen die de schatten beschermen. Deze tempeliers doen niemand wat kwaad tenzij ze zeker weten dat de schatten worden bedreigd. Wij vinden het absurd dat die kracht niet gebruikt kan worden voor de mensheid en willen de schat dus vinden!” Voor gisterenavond verontschuldigen ze zich. Ze hadden een beetje door dat de tempeliers hier in de buurt waren en hebben ons als afleiding gebruikt. Verder weten ze ook te vertellen dat de tempeliers alleen maar echt geweld mogen gebruiken als ze je op heterdaad betrappen op zoek naar een van de kistjes. Van de raadsels weten de tempeliers niets af, dus als wij gewoon blijven doen alsof we van niks weten, mogen de tempeliers ons niks aan doen. Dat lijkt ons een goed idee, maar hebben zij misschien onze tent over hoop gehaald? Toen wij net naar buiten kwamen was het hier namelijk een puinhoop. De schatzoekers zeggen dat ze dan maar niet al te lang hier moeten blijven en dat ze ons zullen proberen te beschermen tegen de tempeliers. Wel vragen ze of wij ze weer kunnen helpen met een nieuw raadsel. Dat lijkt ons wel weer leuk! De schatzoekers wensen ons succes, zeggen dat ze vanavond weer terug komen en vertrekken dan weer.
Als de schatzoekers weg zijn en we een beetje aan het spelen zijn ruiken wij heerlijke geuren uit de eettent komen. Dat kan natuurlijk maar 1 ding betekenen; BBQ!! Snel wassen wij onze handen en gaan we klaar zitten voor alle lekkere dingen die onze koks van het vuur af halen. Als we nog heerlijk zitten te smullen komen er 2 rare mensen de tent in zetten. Ze vertellen dat ze altijd de post binnenkrijgen van dit adres en dat ze dat dan leuk vinden om te lezen. Ze delen het uit en lachen wat om de dingen die in sommige brieven stonden. We vonden het een beetje raar, maar deze mensen zagen er nou alles behalve gevaarlijk uit.
Na de BBQ en de corvee komen er maar 2 schatzoekers langs. De anders was met zijn signaal weer ergens anders heen vertrokken en ze konden zijn mening dit keer niet meer veranderen. Ze vragen of we al verder zijn met de aanwijzing. We denken wel iets te weten en lopen er met de schatzoekers naartoe. Daar aangekomen zien we een soort groot dambord en er ligt een brief: “Er mag maar één keer gegraven worden, want anders…”. We zien heel veel andere briefjes rond het veld hangen. Als we er eentje pakken zien we dat het hints zijn over waar we moeten graven! Met veel gepuzzel vinden we uiteindelijk het juiste vakje waar we gaan graven. Geen gouden kistje maar wel een ander kistje met daarin een nieuwe aanwijzing. Het is nog licht dus we hebben nog wel even de tijd om hieraan te werken. Het duurt niet lang of we vinden het kistje. We willen niet te veel problemen dus de schatzoekers stellen voor dat zij met het kistje een grote omweg maken naar ons terrein en wij direct gaan. Als we onderweg zijn komen we een van de tempeliers tegen. We worden ondervraagd over de schatten en wat we hier nou eigenlijk allemaal doen en hebben gedaan. Na een aantal keer de tempeliers te overtuigen dat we er echt niks mee te maken hebben laten ze ons gaan. Als we aankomen bij het clubhuis zien we dat de schatzoekers er al zijn en ze zetten weer een extra beeldje bij de tempel. Weer wordt er een groter deel van de steen opgelicht en komt er rook uit de steen. Spannend!! We gaan maar weer lekker slapen.

• 18 Juli 2018 - 07:46

Elma (moeder Van Rune):

T is maar druk met al die magiërs, schatzoekers, tempeliers, mensen die zomaar de post lezen. Wat een avontuur zeg! Ik ben echt benieuwd hoe het verder gaat. .En wat zit er in al die kistjes.?........Jullie komen er vast wel achter. Jullie zijn sterke, slimme kinderen (van de leiding weet ik dat zo net niet....)

• 18 Juli 2018 - 18:36

Yvonne:

O wat spannend weer! Dat jullie nog tijd over hebben voor een BBQ en al die spellen...ik zou het niet kunnen met die Tempeliers in de buurt. Mijn ventje houdt wel van die spanning gelukkig...en alle andere welpen ook!

Groetjes Yvonne, moeder van...