Verradelijke Woensdag - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu Verradelijke Woensdag - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu

Verradelijke Woensdag

Blijf op de hoogte en volg Julianahorde & Bestevaerhorde

18 Juli 2018 | Nederland, Driebergen-Rijsenburg

‘S ochtends bij het ontbijt kwamen de tempeliers langs waar wij toch wel flink van schrokken. Ze vertelden ons dat ze hadden gezien dat er weer een nieuw beeldje op een van de stenen was gezet. Wij proberen zo overtuigend mogelijk uit te leggen dat wij hier niks mee te maken hebben, maar de tempeliers weten wel beter. Ze vertellen dat ze best wel weten dat wij nog steeds samen werken met de schatzoekers. Wij houden maar wijs ons mond. “Maar jullie staan aan de verkeerde kant van dit verhaal.” vertelt de oudste schatzoeker. Hij vertelt dat de schatzoekers samen werken met de magiër en dat die de magische kracht wil gebruiken om te heersen over het bos. Dat zou slecht zijn voor het bos met al zijn planten, dieren en mensen die erin wonen. Daarom moeten we zorgen dat de schatzoekers niet de complete schat vinden, maar moeten we nog wel met ze samenwerken. Alleen via ons kunnen ze info verzamelen over de schatzoekers. Wij vertellen dat we nog niet helemaal overtuigd zijn, maar er zeker goed over na zullen blijven denken.
Als we klaar zijn met ontbijt en het klaar maken van de lunchpakketjes, pakken we snel onze spullen om naar het zwembad te gaan! Na een kleine wandeling komen we aan bij het prachtige zwembad van Driebergen waar we ontzettend veel hebben genoten van het weer en van het water! Nadat we alle stof van de afgelopen week eraf hebben geweekt, gaan we terug naar ons clubhuis om lekker te gaan eten. De kokkies hebben namelijk nasi en bami gemaakt.
Na een heerlijk diner is het tijd voor wat meer relaxing, want we gaan met zijn alle een filmpje kijken. Als de film is afgelopen komt de magiër in beeld. Deze vertelt dat wij moeten helpen zoeken naar een volgend kistje. Na wat getwijfel besluiten we toch het kistje te gaan zoeken. Het zal toch geen probleem zijn als wij het kistje zoeken? We beslissen wel aan wie we het geven als we het kistje hebben. Als we bij de locatie aankomen zien we dat het kistje boven een klein meertje hangt. Als we met z’n alle aan verschillende touwen trekken, kunnen we het kistje net aan pakken! Als Bento ermee in zijn handen staat, komen de schatzoekers net langs en grijpen het kistje uit Bento zijn handen. “Sorry, we hebben haast!” roept er eentje als ze weg rennen. We besluiten ze te volgen en ze lopen naar de tempel achter ons clubhuis. Als we aankomen horen we de schatzoekers praten over dat die magiër weer te laat is en dat hij verschrikkelijke werk condities verschaft. Als de magiër dan eindelijk komt gooit hij met een spreuk meteen een van de schatzoekers tegen de grond. Opeens ziet hij er niet zo krachteloos meer uit. De magiër scheldt op de schatzoekers omdat ze er zo lang over doen en dat die nare kinderen ook alleen maar voor de voeten lopen, maar dat ze nodig zijn. Als het volgende beeldje wordt neergezet vertelt de magiër dat hij nog sterker is dan hij net was… We rennen snel weg zodat Ashtar en de schatzoekers ons niet zien. We zijn best een beetje bang, maar we gaan wel snel naar bed. De leiding zal wel weer een nachtje doorhalen om de kinderen veilig te houden. Morgen als we de tempeliers zien vertellen we meteen wat we allemaal hebben gezien! Nu alleen nog hopen dat ze niet boos zijn dat er nog een beeldje bij de tempel staat…

• 19 Juli 2018 - 09:33

Anita:

Lekker hoor even zwemmen met dit weer! Het zal weer heerlijk geroken hebben met al die schone jongens!

Wij denken dat jullie maar naar de tempeliers moeten luisteren, want die schatzoekers en die magier die kloppen volgens ons niet helemaal...

Groetjes Lars en Anita