de eerste voorbereidingen - Zomerkamp 2018 - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu de eerste voorbereidingen - Zomerkamp 2018 - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Julianahorde & Bestevaerhorde welpen - WaarBenJij.nu

de eerste voorbereidingen - Zomerkamp 2018

Door: De leiding

Blijf op de hoogte en volg Julianahorde & Bestevaerhorde

03 Juli 2018 | Nederland, Katwijk-Midden

Hoi allemaal!

Welkom op de site waar je kunt lezen wat we allemaal meemaken op zomerkamp. Over een week gaan er 28 welpen en 15 leidingsleden met de trein naar Driebergen. Daar gaan we een fantastische week beleven, dat is zeker!

O wat gaat de tijd toch snel! Het schooljaar is bijna voorbij en over een paar dagen is het zomervakantie…en dus ook zomerkamp! De leiding heeft veel dingen al gedaan…zo is alles al ingepakt en klaargezet om mee te nemen. We zetten alles op karren zodat we het vrijdag in één keer in de vrachtwagen kunnen rijden. Later die avond gaan we alle spullen van jullie in de vrachtwagen rijden zodat de vrachtwagen zaterdagochtend op tijd kan vertrekken richting Driebergen!
Zijn jullie ook al begonnen met je tas in te pakken?!

Over goede voorbereidingen gesproken…wat gaan we dit kamp allemaal doen? Alvast een paar belangrijke dingen op een rijtje, zodat je niet voor verrassingen komt te staan :)

1. Iedereen op kamp krijgt een kleur en een nummer, die moet je goed onthouden! Er zijn 4 kleuren (geel, groen, rood en blauw), dat zijn de corvee groepen. Ja, je zal een beetje moeten helpen volgende week! Afwassen, tafels dekken, terrein opruimen…dat soort dingen. Gelukkig ben je met je hele groep en met z’n allen is het zo gepiept!
Je nummer moet je ook goed onthouden, iedereen heeft een eigen nummer. Als we in het bos lopen kan de leiding dan makkelijk bijhouden of iedereen er is. De leiding zegt: “We gaan nummeren, ik hoor nummer 1”. De welp die nummer 1 heeft roept dan heel hard ‘EEN!’. Daarna roept de welp met nummer 2 heel hard ‘TWEE’. En zo gaat het door tot we alle nummers gehad hebben, dan weten we dat iedereen er is. De nummers gaan op alfabet, dus begint jou naam met een B dan ben je nummer 1 of 2. Nummers 18, 19 en 20 beginnen alle drie met een M en de nummer 27 begint met een Y.

2. Tijdens het kamp doen we veel spellen met elkaar, minstens 2 grote spellen per dag! Natuurlijk eten we ook met z’n allen op kamp, dat doen we in een grote tent aan tafels, maar wat doen we nog meer op zo’n dag? We hebben altijd 1 uurtje rust, lekker chillen op je bedje en bijkomen van de ochtend/middag. Verder maken we soms een avontuur mee…maar alle tijd die we over hebben kunnen we lekker vrij spelen! DDT noemen we dat, dat betekent Donald Duck Tijd…lekker zelf weten wat je doet net zoals Donald dat altijd doet. Als je een boekje wil lezen, mag! Als je een hut wil bouwen, mag! Als je wil voetballen, mag! Gewoon lekker met vrienden ravotten…wat is er leuker dan dat!

3. En tsjah, van al dat spelen wordt je moe! We gaan meestal wel op tijd naar bed hoor papa’s en mama’s…maar soms moeten we gewoon even in het donkere bos een spel doen…en dan wordt het toch wel laat…oeps! Daarom doen we elke dag een uurtje rust, dan heb je genoeg energie voor de hele week. Als we gaan slapen, met z’n paren in een slaapzaal, dan is het stil in de zaal. Iedereen wordt tegelijkertijd wakker gemaakt door de leiding. Daarna ga je eerst aankleden, wassen, naar de WC en opfrissen. Als je daarna je bed netjes hebt gelegd en je spullen hebt opgeruimd dan kun je naar buiten om te spelen en voor het ontbijt. De eerste nacht/dag is altijd even wennen, maar na één dag weet je niet beter!

Goed, tot zo ver wat je echt even moest weten over zomerkamp. De rest hoor je vanzelf wel…of misschien dat iemand die al vaker mee op kamp is geweest nog iets hieronder neerzet?

En als je nu al kan raden welk nummer je bent krijg je tijdens kamp een verrassing! Laat van je horen hieronder :)

Nog maar 11 nachtjes slapen!!!

  • 03 Juli 2018 - 15:30

    Corné Bol:

    Ik denk dat ik nummer 3 ben.
    Groetjes Corné

  • 03 Juli 2018 - 15:32

    Jacob Bol:

    Ik denk dat ik nummer 10 ben.

    Groetjes Jacob

  • 03 Juli 2018 - 17:40

    Bagheera:

    Ik denk dat ik nummer 21 ben.

    Groetjes Bagheera

  • 03 Juli 2018 - 17:42

    Jens Ravensbergen:

    Ik denk dat ik nummer 13 ben.

  • 03 Juli 2018 - 18:28

    Ruben:

    Ik denk dat ik nr 22 ben.

    Groetjes Ruben Heemskerk

  • 03 Juli 2018 - 19:35

    Baloe:

    Ik denk nummer 15.

    Maar buiten dat wens ik alle welpen en leidingsleden een hele gezellige week in Driebergen! En natuurlijk voor alle ouders een lekker rustig weekje

  • 03 Juli 2018 - 20:23

    Evie:

    Ik denk dat ik nummer 1 ben! Dat zeggen papa en mama tenminste altijd...

  • 07 Juli 2018 - 11:10

    Thom:

    Ik denk dat ik nummer 14 ben!

    Heb heel veel zin in kamp, nog maar een week :-)
    Het is mijn laatste keer met de welpen...

    Groetjes Thom

  • 11 Juli 2018 - 11:38

    Bart Sip:

    Ik denk dat ik nummer 1 ben en heb heel veel zin in al de leuke spellen. We spelen toch wel een keer Hollandse leeuwen?

  • 13 Juli 2018 - 06:35

    Kian:

    Ik denk dat ik nummer 5 ben. Tot morgen allemaal ik heb er zin in!
    Groetjes Kian

  • 13 Juli 2018 - 17:03

    Mark Vd Plas :

    Mark Vd Plas zegt ik ben vast nummer 18

  • 13 Juli 2018 - 17:21

    Yvonne:

    Ik ga niet mee, maar als ik mee zou gaan dan was ik vast en zeker nummer 27 geweest!
    Krijg ik nu ook een verrassing...?!

    Veel plezier alvast en tot morgen!

  • 14 Juli 2018 - 16:38

    Jayson:

    Ik krijg vast nummer 10!

    Groetjes, Jayson

  • 16 Juli 2018 - 21:25

    Carla :

    Respect voor jullie hoe alles weer tot in de puntjes geregeld is. Thumbs up! Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julianahorde & Bestevaerhorde

De belevenissen van de welpen van de Katwijkse Zeeverkenners op zomerkamp

Actief sinds 29 Mei 2011
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 71030

Voorgaande reizen:

14 Juli 2018 - 21 Juli 2018

Zomerkamp 2018 - Driebergen

08 Juli 2017 - 15 Juli 2017

Zomerkamp - Putten 2017

Landen bezocht: